Potpisan ugovor o sufinaciranju nadstandarda hitne pomoći u ispostavi Poreč

Gradonačelnik Poreča i načelnici općina Funtana, Tar-Vabriga, Vižinada i Sv. Lovreč danas su u Maloj vijećnici gradske palače u Poreču potpisali Ugovor o sufinanciranju dodatnog zapošljavanja radnika Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije u iznosu od 287.472 kune, dok će ugovor za dodatnih 275.600 kuna tijekom ovog i sljedećeg tjedna potpisati i tri velike hotelijerske kuće Valamar, Plava laguna i Maistra. Budući su to zbog zauzetosti drugim obavezama bili spriječeni učiniti, do kraja ovog tjedna ugovore će potpisati i načelnici općina Kaštelir-Labinci, Višnjan i Vrsar.

Svi se još sjećamo teških trenutaka  iz 2011. godine, kada je prema Odlukama o novom ustroju Mreže hitne medicinske pomoći i smanjenju broja timova postojala ozbiljna opasnost da izvan sezone vrata porečke Hitne budu zatvorena. To je kod većine građana izazvalo strah i opravdano nezadovoljstvo zbog čega su jedinice lokalne samouprave prisiljene same sufinancirati dodatne timove liječnika, medicinskih tehničara i vozača hitne medicinske pomoći, jer bi u protivnom građani i turisti jednostavno ostali bez hitne zdravstvene skrbi.
Grad Poreč i općine Poreštine, zajedno s turističkim tvrtkama koje djeluju na području Poreštine, već četvrtu godinu zaredom pokazuju razumijevanje i spremnost na zajedničku suradnju i financijsku podršku u rješavanju ovog problema. Ovim Ugovorom biti će ukupno osigurano 287.472 kune i to u sljedećim iznosima:

  • Grad Poreč-Parenzo                     169.608,48 kuna
  • Općina Vrsar                                       37.371,36 kuna
  • Općina Funatana                              20.123,04 kuna
  • Općina Tar-Vabriga                          22.997,76 kuna
  • Općina Kaštelir-Labinci                   11.498,88 kuna
  • Općina Višnjan                                  14.373,60 kuna
  • Općina Vižinada-Visinada                5.749,44 kuna
  • Općina Sv. Lovreč                               5.749,44 kuna

Tijekom ovog i slijedećeg tjedna biti će potpisan ovakav ugovor i s turističkim tvrtkama, kojim će se osigurati dodatnih 275.600 kuna za sufinanciranje dodatnih djelatnika na Hitnoj pomoći tijekom turističke sezone. Od tog iznosa na Valamar Rivieru otpada 115.752 kuna, na Plavu lagunu 104.728 kuna, te na Maistru 55.120 kuna.
Sveukupan iznos  nadstandarda – dodatnih timova u ispostavi Poreč za 2018. godinu iznosi 868.951,00 kuna. Od toga Grad Poreč-Parenzo plaća 475.951,00 kuna ili 55%, turističke tvrtke 275.600,00 kuna odnosno 32%, a okolne općine 117.863,52 kuna odnosno 13%. Iako to nije dužnost jedinica lokalne samouprave, time je cijela Poreština, koja zajedno ima oko 40 tisuća stanovnika, čemu treba ljeti pridodati i stotinjak tisuća turista, dobila nadstandard na Hitnoj pomoći od 1. lipnja do 31. kolovoza. Umjesto dosadašnjeg tima T1, nadstandardom je omogućeno da ljeti bude spreman još jedan tim T1, pa će tako tri mjeseca žitelji i gosti ovog područja imati na raspolaganju ukupno deset liječnika, te isto toliko medicinskih sestara i vozača.
– Svjesni još jednog problema, a to je nedostatak liječnika, u Poreču smo protekle godine započeli s financiranjem najma stana za 2 liječnika zaposlena u spomenutom nadstandardu tijekom cijele godine, odnosno 3 tijekom turističke sezone. Na taj način osiguran je dovoljan broj stručnjaka za rad u našoj ispostavi, rekao je novinarima porečki gradonačelnik Loris Peršurić. Usput je naveo i podatak da je u gradskom proračunu za 2018. godinu planirano i 270.000 kuna za nabavu medicinskog automobila za potrebe vanbolničke hitne medicinske službe u Poreču. U cijeni vozila (830.000 kn s PDV-om) Zavod za hitnu medicine Istarske županije snosit će 560.000, a Grad Poreč preostali iznos. Postupak javne nabave je završen i nabavljeno je vozilo VW T6, prvo ambulatno vozilo u ispostavi, čija se isporuka očekuje početkom ljeta. U njemu će biti moguće izvoditi intervencije jednako kao i u ambulanti. Sanitetska vozila, naime, prvenstveno su namijenjena prijevozu pacijenata i nemaju uvjete za intervencije kao ambulante.